The role of a geography textbook in developing key competences – a comparative study
Abstrakt
Słowa kluczowe
Bibliografia
Adamczyk, M., Wnuk, G., Wojtkowicz, Z. (2009). Ziemia i ludzie. Toruń: Stowarzyszenie Oświatowców Polskich.
Dudek, E. (2009). Geografia bez tajemnic. Wrocław: Wydawnictwo WIKING.
Flis, J. (1979). Rozważania nad zadaniami olimpijskimi, In: A. Dylikowa, J. Flis, M. Wilczyńska (ed.), Olimpiada Geograficzna I-III. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 118-139.
Flis, J. (1979b). Realizacja celów wychowawczych poprzez nauczanie geografii. In: A. Werwicki (ed.), Problemy charakterystyki zawodowej nauczyciela geografii. Warszawa; Instytut Kształcenia Nauczycieli, 59–73.
Furmanek, W. (ed.). (2007). Kompetencje kluczowe kategorią pedagogiki: studia porównawcze polsko-słowackie. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Kop, J., Kucharska, M., Witek-Nowakowska, A. (2009). Świat bez tajemnic. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN.
Kucharska, M. (2009). Funkcje szkolnych podręczników geografii. In: J. Rodzoś, P. Wojtanowicz (ed.). W poszukiwaniu nowoczesnej koncepcji podręcznika szkolnego. Lublin: Lubelski Oddział Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 127-132.
Lechowicz, A., Lechowicz, M., Stankiewicz, P. (2009). Bliżej geografii. Warszawa: WSiP.
Licińska, D. (1990). Zadania dydaktyczne w nauczaniu geografii – teoria i praktyka. Warszawa: CODN.
Liszewski, S. (1999). Rola geografii w procesie edukacji społeczeństwa polskiego na przestrzeni dziejów. In: Nauki geograficzne a edukacja społeczeństwa. Problemy nauczania geografii, t. 1. Materiały XLVIII Zjazdu Polskiego Towarzystwa Geograficznego: Łódź: Polskie Towarzystwo geograficzne, Uniwersytet Łódzki, 13–24.
Malarz, R. (2009). Puls Ziemi. Warszawa: Nowa Era.
Malarz, R. (2009). Planeta Nowa. Warszawa: Nowa Era.
Nałkowski, W. (1908). Zarys metodyki geografii. Warszawa: Wydawnictwo M. Arcta.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego (2009). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Pulinowa, M. Z. (1994). Teoretyczne podstawy szkolnej geografii. Czasopismo Geograficzne, 65(3–4), 357–367.
Rodzoś, J. (2011). Efekty i efektywność w edukacji szkolnej – rozważania teoretyczne. Prace Komisji Edukacji Geograficznej, 1, 15–28.
Rodzoś, J. Szczesna, J., Wojtanowicz, P., (2008). Transformacje geografii szkolnej. In: A. Hibszer (ed.) Polska dydaktyka geografii: idee–tradycje–wyzwania. Prace Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego, 47, 99–110.
Skrzypczak, J. (2003). Podręcznik szkolny – wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania. Poznań: eMPi2.
Strykowski, W. Strykowska, J., Pielachowska, J. (2003). Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej. Poznań: Wydawnictwo eMPi2, 22–23.
Tracz, M. (2008). Znaczenie geografii jako przedmiotu ogólnokształcącego na przełomie XX i XXI wieku – studium przypadku. Dokumentacja Geograficzna, 38, 72–78.
Tracz, M. (2014a). Źródła innowacji pedagogicznych w nauczaniu – uczeniu się geografii – wybrane zagadnienia. Studia Geographica, 6(148), 19–32.
Tracz, M. (2014b). The role of textbook in the development of concept terms – case study of geography textbooks. In: Teaching and learning natural science at all level of education. In: P. Cieśla, M. Nodzyńska (ed.). Kraków: Pedagogical University of Kraków, 169–175.
Wilczyńska-Wołoszyn, M.M., Domachowski, R. (2009). Geografia. Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne Z. Dobkowskiej „Żak”.
Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 18 grudnia 2006 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE). Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L. 394/14 PL.
Refbacks
- There are currently no refbacks.