Gotowa wiedza i aktywność w matematycznym kształceniu na przykładzie kątów Langleya
Abstract
References
Klakla, M.: 1991, Quelques remarques sur l‘enseignement des math´ematiques bas´e sur le developpement des activit´es math´ematiques, w: M. Ciosek (red.), Le metier d‘enseignant de math´ematiques dans un monde qui change. Compte rendue de la 42e rencontre internationale de CIEAEM, 344-346.
Klakla, M.: 2002, Kształcenie aktywności matematycznej o charakterze twórczym na poziomie szkoły średniej, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, t. III, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 263-273.
Konior, J.: 2002, Tekst matematyczny i jego lektura; nauka czytania tekstów matematycznych w szkole, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, tom IV, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 251-375.
Krygowska, Z.: 1986, Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 6, 25-41.
Lidskii$, V. B., Ovsnnikov, L. V., Tulaikov $ , A. N., Xabunin, M. I.: 1965, Zadaqi po elementarnoi$ matematikie, Izdatelctvo NAUKA, Moskva.
Mercer, J. W., et al.: 1923, Solutions to Langley‘s adventitious angles problem, Mathematical Gazette 11, 321-323.
Moszner, Z.: 2004, Refleksje na temat kształcenia nauczycieli matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 255-264.
Nowecki, B. J.: 1984, Różne aspekty aktywności, Oświata i wychowanie 7 (Wersja B), 26-30.
Nowecki, B. J.: 2004, Koncepcja kształcenia nauczycieli, w: Z. Kruszewski (red.), Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych, Materiały z konferencji zorganizowanej przez Komisję Nauki, Edukacji i Sportu Senatu RP w dniu 9 grudnia 2003 r., Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 35-42.
Nowosiołow, S. I.: 1956, Specjalny wykład trygonometrii, PWN, Warszawa.
Pardała, A.: 1995, Wyobraźnia przestrzenna uczniów w warunkach nauczania szkolnej matematyki. Teoria, Problemy, Propozycje, Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów.
Polya, G.: 1978, Jak to rozwiązać?, Wyd. Problemy, Warszawa.
Servais, W.: 1956, Raport g´en´eral sur l‘enseignement des math´ematiques dans les´ecoles secondaires, XIX conf´erence internationale de l‘instruction publique, BIE,G´en`eve.
Trigg, C.: 1975, Zadaqi s izminkoi$, izda. Mir, Moskva.
Wells, D.: 2000, I ty zostaniesz matematykiem, Zysk i S-ka, Poznań.
Wells, D.: 2002, Cudowne i interesujące łamigłówki matematyczne, Zysk i S-ka, Poznań.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016